dinsdag 29 oktober 2013

Inspiratiekanalen

Ik heb een onderzoek gedaan naar 5 Media Kanalen die ik wil gaan gebruiken om mijn eigen werk op te posten en om inspiratie op te doen. Hieronder heb ik het min- en pluspunten opgeschreven van de Media Kanalen die ik wil gaan gebruiken en heb in het kort beschreven waarvoor ik het wil gebruiken.

Blogger

Ik heb eerder nog nooit met blogger gewerkt.Naar enig onderzoek heb ik mijn besloten om al mijn opdrachten via Blogger te posten. Waarom ik voor blogger heb gekozen is omdat het gebruiksvriendelijk is en het is met je Google account verbonden.


Voordelen:
+ Het werkt handig
+ Je kunt er veel tekst op kwijt


Nadelen:
- het is niet heel erg overzichtelijk
- Het slaat niet altijd even goed op



Pinterest

Pinterest wil ik gaan gebruiken om vooral inspiratie op te doen en het opslaan van foto's. Het is een heel handig site voor als je opzoek bent naar foto's. Wil natuurlijk ook mijn zelf gemaakte foto's of bewerkte foto's uploaden via Pinterest.




Voordelen:
+ Het werkt handig
+ Je kunt makkelijk foto's pinnen

+ Heel overzichtelijk
Nadelen:
- Je kunt er bijna geen tekst kwijt



Instagram

Instagram in een handig app waarbij je snel met je telefoon plaatjes en filmpjes kan opzoeken en uploaden. Instagram wil ik graag gebruiken om foto's te delen en of filmpjes uploaden.
Voordelen + Het werkt snel + Je bereikt veel mensen in een korte tijd + Lay out is mooi + Het is voor alle doelgroepen + Het is makkelijk in gebruik
Nadelen:
- Je moet foto voor foto uploaden
- Je kunt de foto alleen een andere kleur geve


Facebook

Facebook is ook een handige app/site om je werkboek te delen omdat er super veel mensen op facebook zitten. Ik wil zelf ook facebook gebruiken om dingen te delen met klasgenoten of met de buiten wereld.

Voordelen:
+ Het is gratis
+ Makkelijk te bedienen
+ Goed promotie materiaal
+ Veel mensen kunnen bereiken
+ Makkelijk mensen vinden'
+ Vor weinig geld kun je jezelf extra promoten
+ Je kunt verschillende foto's tegelijk uploaden


Nadelen:
- Als je profiel openbaar is kunnen mensen snel informatie van je overnemen
- Het is makkelijk om een nep profiel aan te maken
- Links wat je naast je profiel krijgt die je kan liken
- Mensen waarmee je een gesprek voert kunnen zien waar je bent
- Als je een status post zien mensen waarvandaan je dat gepost hebt.



Twitter

Twitter is handig om korte teksten te delen. Het kan via je tel of via site wat je zelf makkelijk vind. Ook kun je daar informatie kwijt of het delen van je opdrachten.



 Voordelen:
+ Gebruiksvriendelijk
+ Makkelijk om te koppelen aan een website

Nadelen:
- Maximaal aantal tekens in bericht
- Niet erg aantrekkelijk ontwerp




maandag 28 oktober 2013

Sfeer video Logo

De opdracht was om een sfeer video te maken met bij passend geluid. Ik heb de volgende sfeer video gemaakt :








woensdag 23 oktober 2013

Excursie Pixar



Voor mijn merk-ik moest ik inspiratie doen bij een tentoonstelling of museum. Dit kwam mij goed uit want in de vakantie wou ik al naar de tentoonstelling van Pixar in Amsterdam. Nu kwam er ook nog een doel bij. Ik wil tijdens de excursie kijken hoe zij hun animaties ontwikkelen. Deze methodes probeer ik dan ook toe te passen in mijn  werk, zoals de intro’s en mijn merk uitingen.

De dag begon voor mij op Station Arnhem om vervolgens met de trein naar Amsterdam-Zuid te gaan. Vanaf Arnhem haakte een paar mensen van de groep in dit maakte de reis een stuk gezelliger. Eenmaal aangekomen in Amsterdam gingen we eerst even wat eten. Vervolgens liepen we richting de excursie hal. Eenmaal aangekomen kwamen we tot de conclusie dat we geen foto’s mochten maken tijdens de tentoonstelling. Ook mijn poging om misschien stiekem een foto te maken mislukte compleet, want ik had nog geen eens me telefoon in me hand en het personeel stond al achter mij.

Ik vond de tentoonstelling zeer interessant omdat je nu de ander kant van de films van Pixar zag. Ook was het leuk op de schetsen de voortgang van de film ontwikkeling te zien. Deze methode om eerst dingen te schetsen ga ik ook zeker in mijn mini-filmpje gebruiken. Dit doe ik ten eerste om er voor te zorgen dat ik een beeld heb wat ik wil gaan filmen, en ten tweede om te kijken of het mogelijk is.

Wat ik ook mooi vond in de tentoonstelling waren de 3d geprinte figuren uit de films van Pixar. Wat heel leuk was is dat je deze personen meteen herkent, vaak omdat je ze zelf hebt gezien in de films. Een mooi aspect in de figuren was dat je duidelijk kon zien wie de good guy en wie de bad guy was. De good guy gaf altijd een zeer vriendelijk uiterlijk en de bad guy meestal een eng uiterlijk. Een voorbeeld van een bad guy was die krab uit Monster & Co.  En de rat uit Ratatouille had weer een heel vriendelijk uiterlijk.

Bij pixar maken ze voor dat ze gaan animeren op de computer eerst een tekenversie van hun film, dit doen ze om er voor te zorgen dat het verhaal goed aanspreekt bij het publiek.
Kortom ik vond het dagje Pixar een zeer nuttige dag omdat ik nu precies een beeld hebt hoe ik het beste mijn mini-filmpje kan ontwikkelen. Naast dat het een nuttige dag was, was dit ook een zeer leuke manier voor mij om de klas te leren kennen.



maandag 21 oktober 2013

Antwoorden op de vragen

De opdracht was om met een groepje van maximaal 4 personen een verdiepende vraag te bedenken en de vraag te beantwoorden. Het moest een vraag zijn waar voor je fraai en oprecht over het antwoord moest denken. De vragen hebben we groepsgewijs gemaakt en vastgelegd met video opname. De vraag die ik moest beantwoorden was : "wat was het eerst kip of ei?"



 









donderdag 17 oktober 2013

Merkindentieit Quotes

De opdracht was om je merkidentiteit te omschrijven in woorden en beelden. Leg je vormen, kleuren, beeldgebruik,typografie en taalgebruik vast in een document en schrijf je statement. Wat durf jij van de daken te schreeuwen?

"Believe in yourself !"

Hieronder zie je quotes die over mijn merkidentiteit gaan.






Merkidentiteit Plaatjes

De opdracht was om je merkidentiteit te omschrijven in woorden en beelden. Leg je vormen, kleuren, beeldgebruik,typografie en taalgebruik vast in een document en schrijf je statement. Wat durf jij van de daken te schreeuwen?

"Believe in yourself !"

Hieronder zie je Plaatjes die over mijn merkidentiteit gaan.




Merkindentiteit liedjes

De opdracht was om je merkidentiteit te omschrijven in woorden en beelden. Leg je vormen, kleuren, beeldgebruik,typografie en taalgebruik vast in een document en schrijf je statement. Wat durf jij van de daken te schreeuwen?

"Believe in yourself !"

Hieronder zie je liedjes die over mijn merkidentiteit gaan.




Bruno Mars - Just the way you are


Fall Out Boy - I Don't Care 

 


Monogram

De opdracht was een monogram maken. Ik heb de monogram eerst in een dummy geschetst. Ik heb het zo veel soorten geschetst totdat ik wist wat voor een monogram ik wou. Nadat ik wist wat voor monogram ik wilde heb ik het via Photoshop en Illustrator digitaal uitgewerkt.

Schets



Digitaal


woensdag 16 oktober 2013

Twee Transmedia Projecten

Opdracht

Zoek voorbeelden van 2 transmedia projecten en beschrijf deze in een visueel verslag. Beantwoord de volgende vragen:
  • Wat is het verhaal
  • Wat zijn de mediakanalen die hier voor gebruikt worden?
  • Hoe kunnen mensen participeren?

Hieronder vind je mijn transmedia projecten.


The lord of the rings


Verhaal

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring is het eerste deel van Peter Jacksons filmtrilogie The Lord of the Rings, gebaseerd op J.R.R. Tolkiens gelijknamige bestseller. De film was in 2002 genomineerd voor dertien Oscars en won er uiteindelijk vier. Het verhaal vertelt over de hobbit Frodo Balings, die een magische ring moet vernietigen voordat de duistere Sauron hem terugvindt.
De film ging op 19 december 2001 in première. Na The Fellowship of the Ring volgden The Two Towers (2002) en The Return of the King (2003). Deze films waren gelijktijdig met “The Fellowship of the Ring” opgenomen.
De film was een enorm succes. Op IMDb.com staat de film momenteel op nummer vijftien in de top 250 van beste films aller tijden. The Fellowship of the Ring won verscheidene Oscars, waaronder die voor beste visuele effecten en beste cinematografie. In financieel opzicht was de film eveneens uiterst succesvol. Wereldwijd bracht hij ruim 871 miljoen dollar op, bijna het tienvoud van het budget. Het is daarmee de op 10 na succesvolste film ooit gemaakt.
Een jaar later, eind 2002, kwam de extended edition van deze film uit en werd er nog een uur aan de film toegevoegd, waardoor deze film een uiteindelijke lengte kreeg van bijna 4 uur.

Wat zijn de mediakanalen die hiervoor word gebruikt?

Lord of the rings bestaat uit de film, games en boeken. De media kanalen die hiervoor gebruikt worden zijn websites, Reclames en tijdschriften.


De Mediakanalen die hiervoor word gebruikt zijn.

Films, Games en tijdschriften.




The walking dead

 

Verhaal

The Walking Dead is een Amerikaanse televisieserie over een groep mensen die trachten te overleven in een wereld vol zombies. De reeks werd ontwikkeld door scenarist en regisseur Frank Darabont. Het verhaal speelt zich af in Atlanta (Georgia) en werd gebaseerd op de door Robert Kirkman, Tony Moore en Charlie Adlard bedachte gelijknamige strip.
De eerste aflevering werd in de Verenigde Staten op 31 oktober 2010 uitgezonden. De serie wordt in 120 landen uitgezonden. In Nederland zond kabelkanaal FOXlife vanaf 20 september 2011 seizoen 1 uit en vanaf 1 november 2011 volgde The Walking Dead seizoen 2. Het derde seizoen, dat bestaat uit 16 afleveringen, werd vanaf 30 oktober 2012 op FOXlife uitgezonden. In augustus 2013 begon de nieuwe -vrij te ontvangen- zender FOX opnieuw met uitzenden vanaf seizoen 1. In België begon 2BE de serie uit te zenden op 4 november 2012. Halverwege seizoen 3 werd aangekondigd dat de serie zeker nog een seizoen zou doorlopen, maar kersverse showrunner Glen Mazzara zal niet terugkeren voor dat seizoen 4

Wat zijn de mediakanalen die hiervoor word gebruikt?

The walking dead bestaat uit een strip, tv serie en een game. e media kanalen die hiervoor gebruikt worden zijn websites, Reclames, strips en games.

De Mediakanalen die hiervoor word gebruikt zijn.

Series, Games en strips. 

MoodBoard

De volgende opdracht is een MoodBoard maken. Hieronder zie je een Digitale Moodboard gemaakt met Photoshop en een analoge moodboard.






Merkanalyses

Persoon Analyse Mesut Özil

Merkinnerlijk 
 

Merkvisie

 

Mesut Özil wil de wereld veroveren met zijn voetbal stijl! Hij wilt de mensen laten genieten van zijn speel stijl.

Merkwaarde

De Beste voetballer ter wereld worden.

Merkpersoonlijkheid

Mesut Özil is een Turkse jongen geboren in Duitsland. Hij wilt elke dag beter worden met voetballen. Hij is een open persoon en werkt altijd hard naar zijn doel.

Merkbelofte

Steeds weer goed voetbal laten zien en mensen laten genieten.

Merkuiterlijk

Zien

Mesut Özil heeft een aparte uitstraling en is meteen herkenbaar.


Voelen

Mensen in de omgeving van Mesut Özil voelen zijn blijdschap wanneer hij weer aan het voetballen is. Of het nou een interland is of een competitie wedstrijd hij laat de mensen voelen hoe gelukkig hij is met voetballen.

Horen

Mesut Özil is in verschillende interviews te zien en te horen wat hij van voetbal vind en hoe zijn prive status is.

Taal

Duits, Turks, Engels en Spaans

Merkgedrag

Producten/diensten

Voetballen en Reclames maken

Externe communicatie

Facebook, Twitter, Instagram en websites





Personal Brands

Welke merken draag je dagelijks met je mee? Bewust en onbewust zijn dat er meer dan je denkt! Kleding, telefoon, riem, bril, pennen... Merken vertellen iets over jou. Leg vast wat jou merken zijn en denk na welke merken voor jou onvervangbaar zijn en waarom?






Hierboven zie je de merken die ik dagelijks gebruik voor school en privé! Deze merken draag ik bijna elke dag met me mee en daarom zijn ze ook voor mij onvervangbaar!








Recensie Lezing Ruud Boer

Ruud Boer

Ruud Boer RM is Register Marketeer en maakt voor zijn boek gebruik van 25 jaar merkervaring. Ruim 12 jaar als verantwoordelijke voor A-merken als Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga en sinds 1998 als directeur en partner van BTM / Bataafsche Teeken Maatschappij. Vanuit dit Rotterdamse Brand Designbureau helpt hij productmerken, retailmerken en corporatemerken om verder te groeien vanuit inhoud en vormgeving.
Hij was voorzitter van het BNO Platform Brand Design en is co-auteur van het boek 'Als jij een merk zou zijn'. Daarnaast geeft hij lezingen, workshops, NIMA Masterclasses, was hij gastdocent bij de Universiteit van Tilburg en is hij docent bij de SRM.

Waar ging de lezing over ?

De lezing van Ruud Boer ging over Brand Design. Wat is belangrijk als je een merk bent en hoe kenmerkt dat merk zichzelf? Op een educatieve wijze met veel voorbeelden maakte Ruud duidelijk dat een merk meer is dan hetgeen wat de klant ziet. Een merk vormt zich door een merkinnerlijk en merkuiterlijk die perfect op elkaar moeten aansluiten om echt succes te maken. Als het merk een ander uiterlijk heeft dan waar het voor staat dan werkt het niet.

Wat vond je het meest interessant?

De uitspraak die mij het meeste is bij gebleven is de opmerking over dat een merk maar 1 haakje heeft die blijft hangen in het hoofd van de klant. Er moet 1 duidelijke verbinding zijn met het merk waardoor mensen het onthouden.

Wat vond je het minst interessant?

In de lezing heb ik geen minpuntjes gehoord die ik niet interessant vind. De enige echte minpuntje was dat naar de vragen stellers aan het einde niet verstaan zijn.

Wat heb je geleerd?

Ik heb van deze lezing geleerd dat een merk erg duidelijk moet zijn in zijn principes. Wees origineel en jezelf. Veranderingen in een merk kunnen het merk verbeteren maar indien het merk niet meer herkenbaar is zal het een grote afbreuk zijn voor het merk.

Mindmap

Breng de course MultiMediaDesign in kaart. Ik heb de volgende Mindmap gemaakt in Mindjet:


maandag 14 oktober 2013

Personal DNA

You are an Architect

Your preference for concrete, visually pleasing things, combined with your confidence and your respect for order make you an ARCHITECT.  

You are logical and detail-oriented, which allows you to get things done efficiently. 

You are quite sure of yourself, so that you tend to know the best ways of doing things.  

Your eye for aesthetic beauty and style indicates that you know a lot about design. 

Having a routine and sticking to it is important to you; you find comfort in tradition and familiarity.  

Self-reliance is something in which you take great pride—you are confident and down to earth. 

You have a basic faith in yourself in many areas of your life, allowing you to be self-assured when facing challenges.  

You are balanced in your approach to problem-solving, not letting your emotions hold you up. 

You prefer to have time to plan for things, feeling better with a schedule than with keeping plans up in the air until the last minute.  

You have a strong sense of style and value your personal presentation - friends may even seek your style advice from time to time. 

Generally, you believe that you control your life, and that external forces only play a limited role in determining what happens to you. 

If you want to be different:

Try moving beyond the things that you find comfortable—open yourself up to a broader range of experiences. 


You are Considerate

You trust others, care about them, and are slow to judge them, making you CONSIDERATE.

You value your close relationships very much, and are more likely to spend time in small, tightly-knit groups of friends than in large crowds.  

You enjoy exploring the world through observation, quietly watching others. 

Relating to others so well, and understanding their emotions, leads you to trust people in general, even though you're somewhat shy and reserved at times.

Your belief that people are generally well-intentioned contributes to your sympathy regarding their problems.

Although you may not vocalize it often, you have an awareness of how society affects individuals, and you understand complex causes of people's behavior.  

You like to look at all sides of a situation before making a judgment, particularly when that situation involves important things in other people's lives. 

Your close friends know you as a good listener. 

If you want to be different:

Because other people would benefit immensely from your understanding and insight, you should try to be more outgoing in social situations, even when they make you uncomfortable. Others will want to hear what you have to say!